.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین حاشیه های جالب از جام‌جهاني

با این‌که دوهفته از شروع جام جهانی گذشته، هنوز تماشاگران از نظر کیفی مسابقه‌های خوبی ندیده‌اند ولی با این حال حاشیه های جام‌جهاني همیشه خواندنی ست و ناخواسته با توجه به نتایج غیر قابل پیش بینی حاشیه های مختلفی رخ می دهد.
به گزارش جهان ، نگاهی داریم به آخرین حاشیه های جالب از جام‌جهاني 2010 که خواندن آن خالی از لطف نیست :

آرزوي اوباما براي همراهي آمريكا نقش بر آب شد
آرزوي رئيس جمهور آمريكا براي همراهي تيم كشورش در مرحله يك چهارم‌نهايي جام‌جهاني از بين رفت. ، پيش از شروع اين پيكارها، باراك اوباما به بازيكنان تيم آمريكا قول داده بود براي تماشاي مسابقات‌شان، زماني كه تيم به دور يك چهارم نهايي صعود كند،‌ به آفريقاي‌جنوبي خواهد آمد.

اسپانيا 5 پنالتي طلب دارد
به استناد تاييديه داوران اروپايي، تيم ملي فوتبال اسپانيا از 3 بازي برگزار شده خود از جام نوزدهم 5 پنالتي طلب دارد.
سانچس: مسي آرژانتين مثل مسي بارسلونا نيست
اسطوره فوتبال مكزيك گفت: مسي آرژانتين هرگز مثل مسي بارسلونا نيست.
هوگو سانچس سرمربي و بازيكن سابق رئال مارديد و يكي از مربيان قديمي فوتبال مكزيك در آستانه ديدار حساس آرژانتين و مكزيك گفت: نبايد از نام آرژانتين هراس داشته باشيم. ستارگان اين تيم همه به فكر ساق پاهايشان و نگران قرارداد خود با باشگاه هاي اروپايي هستند.

مارادونا: به مورينيو تلفن مي زنم
من به مورينيو علاقه بسياري دارم و شيوه مربيگري او را مي‌پسندم. او هنگامي كه سرمربي اينترميلان بود با من برخورد بسيار خوبي داشت، ما با هم حرف‌هاي بسياري به ويژه درباره فوتبال زديم و تفكرات وي براي من جالب است.

اسطوره فوتبال جهان و سرمربي تيم ملي آرژانتين گفت: اگر در بازيهاي جام جهاني نياز به مشورت داشته باشم با خوزه مورينيو تماس خواهم گرفت.
آرماندو ديه گو مارادونا گفت: در صورتي كه لازم باشد با شماره‌اي كه از مورينيو دارم تماس خواهم گرفت و با او مشورت مي كنم. من به مورينيو علاقه بسياري دارم و شيوه مربيگري او را مي‌پسندم. او هنگامي كه سرمربي اينترميلان بود با من برخورد بسيار خوبي داشت، ما با هم حرف‌هاي بسياري به ويژه درباره فوتبال زديم و تفكرات وي براي من جالب است.
اسطوره فوتبال آرژانتين در مورد تفكرات دفاعي مورينيو هم گفت: اشكالي در مورد شيوه مربيگري او نمي‌بينم به طوري كه او با همين تفكر، توانست اينترميلان را به قهرماني اروپا برساند.
تيم ملي آرژانتين امشب در شرايطي ساعت 23 به وقت تهران به مصاف مكزيك مي‌رود كه آرژانتين با 3 پيروزي در گروه دوم رقابت‌هاي جام جهاني به كار خود پايان داده بود و

به گزارش اسوشيتد پرس، اين روزه يكي از صحنه‌هايي كه بسيار زياد در فوتبال به چشم مي‌خورد آسيب ديدگي يك بازيكن و سپس دويدن يك تيم پزشكي با كيفي جادويي به سمت وي است. چند ثانيه بعد بازيكن آسيب ديده در ابري سفيد غرق مي‌شود و عضو آسيب ديده چنان زير فشار گاز اسپر‌هاي جادويي اين پزشكان قرار مي‌گيرد كه پليس ضد شورش يونان نيز اين گونه با گاز اشك‌آورش به جان معترضين نمي‌افتد.

جدول گلزنان جام جهاني 2010؛ گيان ، سوآرس و داناوان در کنار برترين گلزنان
خبرگزاري آريا-رقابتهاي فوتبال جام جهاني 2010 در افريقاي جنوبي پيگيري شد
جدول گلزنان اين رقابتها به شرح زير است :

3 گل : گونسالو ايگوآين از آرژانتين / روبرت ويتک از اسلواکي / داويد ويا از اسپانيا / آساموآ گيان از غنا / لاندن داناوان از امريکا / لوئيس سوآرس از اروگوئه --

2 گل : ديگو فورلان از اروگوئه / لوئيش فابيانو و الانو از برزيل / تياگو از پرتغال / کالو اوچه از نيجريه / جونگ سو لي و لي چونگ يونگ از کره جنوبي / برت هولمن ، از استراليا / مارکو پانتليچ از صربستان / کايسوکه هوندا از ژاپن / ساموئل اتوئو از کامرون --

1 گل : رافائل مارکس ، خاوير هرناندس و کاتيموک بلانکو از مکزيک / سيفيوه شابالالا ، کاتلگو امفلا و بونگاني خومالو از افريقاي جنوبي / گابريل هاينتزه ، مارتين دميکليس و مارتين پالرمو از آرژانتين / جي سونگ پارک و پارک چو يونگ از کره جنوبي / استيون جرارد و جرمين ديفو از انگليس / کلينت دمپسي و مايکل برادلي از امريکا / روبرت کورن ، والتر بيرسا و زلاتان ليوبيانکيچ از اسلووني/ مسوت اوزيل ، لوکاس پودولسکي ، ميروسلاو کلوزه ، توماس مولر و کاکائو از آلمان / ، انريکه ورا ، کريستين ريوه روس و آنتولين آلکاراس از پاراگوئه / دانيله د روسي ، آنتونيو دي ناتاله و فابيو کواليارلا وينچنزو ياکوئينتا از ايتاليا / ياسوهيتو اندو و شينجي اوکازاکي از ژاپن / درک کويت ، وسلي اشنايدر ، روبن فان پرسي و کلاس يان هونتلار از هلند / يان دال توماسون، نيکلاس بنتنر و دنيس رومدال از دانمارک / مايکون از برزيل / جي يون نام از کره شمالي / شين اسملتز و وينستون ريد از نيوزيلند / کميل کوپونک از اسلواکي/گلسون فرناندس از سوئيس / خيان بوسِخور، رودريگو ميار و مارک گونسالس از شيلي/آلوارو پريرا از اروگوئه/ ميلان يوانوويچ از صربستان/ ياکوبو آيگبني از نيجريه / ديميتريوس سالپينگيديس و واسيليوس توروسيديس از يونان / تيم کيهيل از استراليا / يايا توره ، روماريک ، سليمان کالو و ديديه دروگبا از ساحل عاج / رائول ميه رلس ، هوگو آلميدا ، سيمائو سابروسا ، ليدسون و کريستيانو رونالدو از پرتغال / فلورن مالودا از فرانسه / آندرس ايني يستا از اسپانيا / کوين پرينس بوآتنگ از غنا * گل به خودي : دانيل اگر از دانمارک / پارک چو يونگ از کره جنوبي * تا کنون در 50 بازي 107 گل از خط دروازه ها گذشته که ميانگين 14 / 2 گل در هر بازي به ثبت رسيده است.

محافظ كمر ژوليو سزار دردسرساز شد
ژوليو سزار در ديدار تيم‌هاي برزيل و پرتغال از محافظ براي آسيب ديدگي کمرش استفاده کرد و اين مساله احتمالا براي او دردسرساز خواهد شد.
سزار در ديدار مقابل پرتغال دچار آسيب ديدگي شد و پس از حضور پزشکان و در آوردن پيراهن سزار مشخص شد اين دروازه‌بان از يک محافظ فلزي استفاده مي‌کند. رودريگو پايوا، سخنگوي فدراسيون برزيل در رابطه با محافظ سزار گفت: اين محافظ مشکل ايجاد نمي‌کند و تماما فلزي نيست.


فيفا قبل از ديدار برزل مقابل شيلي تشکيل جلسه خواهد داد و درباره ژوليوسزار تصميم خواهند گرفت.

البته به گفته سخنگوي فدراسيون فوتبال برزيل، اين محافظ فلزي لبه تيز و برنده ندارد و فيفا نبايد استفاده از آن را ممنوع کند.


استقبال گرم در انتظار بازيكنان كره شمالي
پاک دوئيک بازيکن سابق تيم ملي کره شمالي در جام جهاني 1966 با ستايش از عملکرد بازيکنان در جام جهاني تاکيد کرد، از بازيکنان و اعضاي کادر فني در فرودگاه پيونگ يانگ به گرمي استقبال خواهد شد.

تيم کره شمالي در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي با سه شکست و پذيرش 12 گل بدون کسب امتياز در مکان چهارم گروه قرار گرفت.

پاک گفت: با وجود شکست‌هاي پرگل از بازيکنان کره شمالي پس از ورود به اين کشور استقبال خواهد شد.

وي در ادامه گفت: شکست با هفت گل مقابل پرتغال نتيجه دور از انتظاري بود اما همه مي‌دانيم بازيکنان تمام تلاش‌شان را در زمين انجام دادند و نبايد از تيمي که بعد از 44 سال راهي جام جهاني مي‌شود انتظار بيشتري داشت.

جنجال در كنفرانس مطبوعاتي فابيو كاپلو
جلسه كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي انگليس به جنجال كشيده شد.
به گزارش سرویس ورزش جهان ، روز گذشته در نشست خبري قبل از بازي با ‌آلمان كه با حضور فابيو كاپلو و استيوون جرارد، كاپيتان انگليس انجام گرفت، آدريان بوينگتون،‌ مدير رسانه‌اي اين تيم اجازه نداد 250 خبرنگار كه از راه‌هاي دور خود را به محل برگزاري اين مصاحبه رسانده بودند و نيز 30 تيم تلويزيوني،‌ بيشتراز 8 سئوال كنند. اين مسئله باعث خشم نمايندگان رسانه‌ها شد.

در اين ارتباط جيانكارلو گالاوتي، خبرنگار روزنامه گازته‌دولو‌اسپرت ايتاليا گفت: ظاهرا انگليسي‌ها متوجه نيستند اينجا، جام جهاني است و بايد منطبق با قوانين اين پيكارها عمل كنند.
وي افزود:‌ نكته عجيب اين است كه مربي اين تيم يعني كاپلو مي‌تواند به سه زبان ايتاليايي، ‌انگليسي و اسپانيايي حرف بزند، اما نماينده اتحاديه انگليس اجازه نمي دهد و تنها همان چند سئوال نيز بايد بصورت محدود و به انگليسي پرسيده شود.

خورخه لوئيس خبرنگار برزيلي نيز اظهار داشت: اگر شما به برزيل بيايد، مي توانيد سئوال تان را به انگليسي، اسپانيايي، پرتغالي يا ايتاليايي بپرسيد. همه خبرنگاران نيز شانسي برابر دارند و پارتي بازي هم نمي شود. اگر به اين مسئله هم باشد، برزيل كه پنج بار قهرمان جهان شده ، پس خبرنگارانش بايد بيشتر بپرسند.
تيم انگليس امروز ساعت 18:30 به وقت تهران با آلمان ديدار خواهد كرد

تیم منتخب حذف شده های جام‌جهاني
در بین تیم‌های حذف شده هم بازیکنانی وجود داشتند که با درخشش در ترکیب تیم‌شان نظر کارشناسان را به خود جلب کردند.

دروازه‌بان: سمیر هندانوویچ (اسلونی)
وینسنت انیه آما دروازه‌بان تیم ملی نیجریه در دیدار مقابل آرژانتین نمایش پرفروغی داشت و بی‌تردید ستاره میدان بود و با عملکرد فوق‌العاده خود تحسین مارادونا و لیونل مسی را هم برانگیخت اما در مجموع سه دیدار این هندانوویچ بود که با واکنش‌های بموقع، هوش و ذکاوت خود را به رخ همگان کشید. واکنش استثنایی او در دیدار مقابل انگلیس و مهار شوت سنگین رونی، یکی از زیباترین صحنه‌های جام نوزدهم را رقم زد.

مدافع راست: لوک ویلشر (استرالیا)
گل زیبای تیم کیهیل در دیدار مقابل صربستان شاید یکی از زیباترین گل‌های مرحله گروهی جام جهانی را رقم زد اما نمی‌توان از عملکرد فوق‌العاده ویلشر و تاثیر آن روی این گل یاد نکرد. زمانی که استرالیا با اخراج هری کیول ده نفره مقابل غنا به بازی ادامه داد، تلاش و جنگندگی ویلشر مانع از برتری تیم آفریقایی شد. آمار اعلام شده توسط کارشناسان فیفا به تنهایی گویای دوندگی و تلاش فوق‌العاده این بازیکن است: 33 کیلومتر در 3 بازی.

مدافع میانی: استفان گریچتینگ (سوئیس)
در این دوره از رقابت‌های جام جهانی انتقادهای زیادی نسبت به سبک بازی سوئیس صورت گرفت اما این مساله باعث نمی‌شود که از درخشش بازیکنانی مانند گریچتینگ غافل شویم. این مدافع یکی از ارکان اصلی پیروزی سوئیس مقابل اسپانیا بود که به هافبک‌های خلاق این تیم اجازه خودنمایی نداد. اگر سوئیس به دور بعدی رقابت‌ها راه می‌یافت، بی‌شک از او بیشتر می‌شنیدیم.

مدافع میانی: رایان نیلسن (نیوزیلند)
نیلسن با درخشش در خط دفاع، یکی از پدیده‌های نیوزیلند در جام جهانی بود. البته دو مدافع کناری او هم عملکرد بسیار خوبی داشتند و این کار را برای انتخاب یک مدافع بسیار دشوار کرد اما رایان نیلسن با اعتماد به نفس و خونسردی به راحتی هدایت خط دفاعی این تیم را بر عهده گرفت به گونه‌ای که تیمی که یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در مرحله نهایی جام جهانی شمرده می‌شد، تنها دو گل در این رقابت‌ها دریافت کرد. اوج شاهکار تیم نیوزیلند کسب نتیجه تساوی یک بر یک مقابل ایتالیا، قهرمان جهان در سال 2006 بود. نیلسن در صورتی که به روند پیشرفت خود ادامه دهد، بزودی می‌تواند در یکی از باشگاه‌های مطرح اروپایی توپ بزند.

مدافع چپ: جی یون نام (کره شمالی)
نمایش مدافع سرسخت کره‌ای در دیدار مقابل برزیل زبانزد عام و خاص بود. در این دیدار جمعی از بهترین بازیکنان دنیا نتوانستند خطرات زیادی روی دروازه کره شمالی ایجاد کنند. جی یون نام در این دیدار تک گل کره‌ای‌ها را هم به ثمر رساند تا یکی از لحظات تاریخی فوتبال کره شمالی رقم بخورد. کره شمالی در دو دیدار بعدی خود مقابل تیم‌های پرتغال و ساحل عاج مجموعا ده گل پذیرفت اما درخشش فوق‌العاده یون نام فراموش نخواهد شد.

هافبک میانی: سیمون الیوت (نیوزیلند)
به عقیده برخی کارشناسان، یحیی توره از تیم ساحل عاج هم می‌توانست در این پست انتخاب شود اما با توجه به اینکه این بازیکن در تیم برجسته‌ای مانند بارسلونا بازی می‌کند، انتظار از او در همین اندازه است اما سیمون الیوت که پیش از این در دنیای فوتبال چندان شناخته شده نبود، با درخشش در جام جهانی تحسین کارشناسان را برانگیخت. جنگندگی خاص او در خط هافبک کار را برای بازیکنان خط میانی ایتالیا بسیار سخت و دشوار کرد.

هافبک چپ: کالو اوچه (نیجریه)
نیجریه احتمالا بابت حذف از جام جهانی بسیار متاسف خواهد بود. این تیم در هر سه دیدار در مرحله گروهی فرصت‌های گلزنی بسیار زیادی را از دست داد اما اوچه یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود. البته این بازیکن هم یک فرصت طلایی را در واپسین دقایق دیدار مقابل آرژانتین از دست داد. هافبک تیم آلمریا دو گل از سه گل نیجریه در جام جهانی را به ثمر رساند و نقش مهمی در ترکیب تیمش داشت.

پیستون راست: میلوس کراسیچ (صربستان)
در این پست بازیکنان خوب و باکیفیتی حضور داشتند که می‌توان به دنیس رومدال از دانمارک اشاره کرد اما کراسیچ در جام جهانی یکی از بی‌نقص‌ترین بازی‌ها را به نمایش گذاشت و شرایط را برای حریفان بسیار دشوار کرد. گل برتری صربستان مقابل آلمان حاصر تلاش فوق‌العاده کراسیچ بود. هافبک تیم زسکا مسکو در فصل گذشته هم عملکرد قابل قبولی به نمایش گذاشته بود.

پیستون چپ: شابالالا (آفریقای جنوبی)
شابالالا با گلزنی در دیدار افتتاحیه، اولین گلزن رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی لقب گرفت. البته آفریقایی‌ها نتوانستند از گروه خود صعود کنند اما شابالالا در هر سه دیدار این تیم عملکرد قابل قبولی داشت و نشان داد یک سر و گردن از سایر بازیکنان بالاتر است. شابالالا در دیدار مقابل مکزیک هم چند موقعیت خوب برای خودش به وجود آورد اما نتوانست به خوبی از آن استفاده کند. در صورتی که آفریقای جنوبی به مراحل بالاتر راه می‌یافت شابالالا بی‌تردید یکی از گزینه‌های کسب عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها بود.

مهاجم: یونگ تائسه (کره شمالی)
یکی از پدیده‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی تائسه بود که بارها مدافعان تیم برزیل را آزار داد. به عقیده بسیاری از کارشناسان در صورتی که تائسه در هر تیم دیگری به میدان می‌رفت می‌توانست آینده بسیار درخشانی را از آن خود کند. تائسه در جام جهانی موفق به گلزنی نشد اما همواره در خط حمله کره شمالی خطرناک نشان داد

ركوردهاي جام جهاني در اولين روز مرحله يك هشتم نهايي
ركوردهاي به ثبت رسيده در اولين روز مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني به شرح زير است:

433:
433 دقيقه تمام گذشت تا اينكه تيم ملي فوتبال غنا توانست با گل كوين پرنس بواتنگ در جريان بازي به گل برسد. اين تيم در دوره‌هاي قبلي و در مجموع 433 دقيقه در انتظار گلزني در جريان بازي بود زيرا از راه پنالتي گلزني كرده بود.

390:
390 دقيقه بدون دريافت گل در جام‌جهاني. اين ركوردي است كه تيم اروگوئه از خود به جاي گذاشت تا اين كه عصر روز گذشته لي چونگ يونگ در پورت اليزابت توانست گل تساوي را براي كره بزند اما در پايان اين اروگوئه بود كه 2 بر يك برنده شد تا راهي بازي دور يك چهارم نهايي با غنا شود.

46:
46 دقيقه طول كشيد تا بني فايل‌هابر توانست در تركيب تيم ملي آمريكا قرار بگيرد. او در سه ديدار قبلي تيمش در مرحله گروهي در آغاز هر نيمه وارد بازي شده بود.

40:
40 سال گذشت تا بالاخره اروگوئه توانست با كسب پيروزي 2 بر يك مقابل كره جنوبي به مرحله يك چهارم نهايي يك دوره جام جهاني برسد.

13:
13 بازي گذشت تا تيم ملي غنا بالاخره توانست در يك بازي بيشتر از يك گل بزند. اين تيم شب گذشته 2 بر يك آمريكا را شكست داد.

10:
تاكنون 10 بازي از ابتداي شروع جام جهاني در ورزشگاه رويال بافونگ برگزار شده كه تنها تيم مكزيك در اين ورزشگاه گلي دريافت نكرده است.

5:
لاندون دونووان بازيكن برجسته آمريكا را بايد موفق‌ترين گلزن اين كشور در جام‌هاي جهاني دانست. او با 5 گل زده از ركورد برت پاتن‌اود جلو زد.

3:
تاكنون 3 بار تيم‌هاي آفريقايي توانسته‌اند به مرحله يك چهارم يك جام‌جهاني راه يابند. اولين آن در سال 1990 بود كه كامروني ها خلق كردند.در سال 2002 سنگال اين كار را كرد و اكنون نوبت به غنا رسيده است.

شگفتی جام جهانی از دید یک اسطوره
اسطوره فوتبال پرتغال در گفت‌وگو با يورونيوز حذف هفت تيم اروپايي در مرحله مقدماتي جام جهاني از جمله ايتاليا و فرانسه را مهمترين شگفتي مرحله نخست جام جهاني آفريقاي جنوبي برشمرد.
اوزه بيو گفت: حذف فرانسه با آن شرايط در گروه A، قرباني شدن يونان در پاي كره جنوبي در گروه B، بدشانسي اسلووني در گروه C، فراز و نشيب صربستان در گروه D، آب رفتن دانمارك در گروه E، افتضاح ايتاليا در گروه F و زانو زدن سوئيس در مصاف با شيلي در گروه H را كمتر كسي پيش‌بيني مي‌كرد.

وي افزود: دو تيم آسيايي كره جنوبي و ژاپن توانستند دو بخت اروپا يعني يونان و دانمارك را در مرحله مقدماتي حذف كنند. همچنين آفريقايي‌ها به اندازه توانشان مزاحم نمايندگان اروپا شدند. آفريقاي جنوبي، فرانسه را نااميد كرد و غنا نيز مزاحم سنگيني براي صربستان شد نمايندگان آمريكاي لاتين نيز با نمايش‌هاي بسيار خوب ناكامي‌هاي ديگري بر پيكره فوتبال اروپا در جام جهاني زدند.

به گزارش الجزيره اسپورت، بكن باوئر اسطوره فوتبال آلمان نيز در آستانه ديدار حساس تيم ملي كشورش با تيم ملي انگلستان رقيب ديرينه آلمان بارديگر به نحوه بازي تيم ملي انگليس تاخت اما يوآخيم لو مربي تيم ملي آلمان كه نگران حضور شوان اشتايگر بازيكن كليدي آسيب ديده خود در مقابل انگليس است با خطرناك توصيف كردن وين روني مهاجم تيم ملي انگليس تصريح كرد از وي بشدت مراقبت خواهيم كرد.
يورونيوز در آستانه آغاز مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني، اعتقاد دارد كه اروپايي‌ها ضعيف‌تر از نام‌هايشان در جام جهاني حاضر شدند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.